Портфоліо психологічної служби
Соціальна педагогиня ГРИГОРУК Тетяна Андріївна, спеціаліст І категорії.
Освіта: вища, Житомирський державний університет ім. І.Франка, вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури. Соціальний педагог.
e-mail: tetyana.2008@ukr.net
Основними напрямками роботи соціального педагога є:
- виявлення особливості мотивації здобувача освіти в період адаптації до навчання та сприяння повноцінному розвитку особистості;
- здійснення соціально-педагогічної допомоги дітям, батьки яких перебувають в зоні АТО (ООС);
- надання соціально-педагогічної допомоги першокурсникам ліцею в адаптації до нових умов освітнього процесу та налагодження соціально-побутових умов їх проживання і встановлення нових соціальних зв’язків у закладі освіти та за його межами;
- залучення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до активної виховної роботи і розвивальної діяльності в позаурочний час;
- профілактика дезадаптації здобувачів освіти, які стикаються з труднощами у навчанні, поведінці, займають у групі позицію «відторгнутих»;
- розвиток індивідуальних здібностей здобувачів освіти, прогнозування їх соціально-рольових функцій та підготовка до входження в «доросле життя»;
- робота зі здобувачами освіти «групи ризику» ( соціально-педагогічна діагностика важковиховуваності, формування афективної поведінки підлітків, соціально-педагогічний патронаж), профілактика правопорушень;
- організація надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним здобувачам освіти та їх сім’ям в адаптації до нових умов освітнього простору і навколишнього середовища;
- проводити соціально-педагогічну і психологічну просвітницьку діяльність, інформувати усіх учасників освітнього процесу з питань збереження їхнього соціального благополуччя та психічного здоров’я;
- соціально-педагогічне забезпечення превентивних заходів щодо фізичного і психологічного насилля, суїцидальної та агресивної поведінки серед здобувачів освіти;
- формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;
- ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків;
- ознайомлення учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);
- формування моральної поведінки, активної життєвої позиції, єдності слова і діла в особистості, готовності брати активну участь у житті своєї держави;
- ознайомлення педагогів і батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку особистості;
- забезпечення взаємодії у роботі ліцею та державних і недержавних організацій;
- консультування здобувачів освіти з ООП та їх батьків;
- формування сприятливого мікроклімату (індивідуальна допомога класним керівникам та майстрам виробничого навчання, поширення знань про права дитини, інформація про роботу з дітьми-інвалідами);
- підвищення професійної компетентності викладачів у роботі з дітьми з ООП;
- участь соціального педагога у загальноліцейних і класних батьківських зборах з метою підвищення рівня психологічної компетенції батьків та викладачів;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя;
- протидія домашньому насильству;
- проведення просвітницької роботи щодо попередження алкоголізму, наркоманії, ВІЛ інфекції та СНІДу, нерозбірливої сексуальної поведінки, попередження суїциду, протидії торгівлі людьми,
- проведення просвітницької роботи з підвищення психологічної культури усіх учасників освітнього процесу;
- формування національних та європейських цінностей;
- ознайомлення здобувачів освіти, викладачів та батьків із загрозами в інтернеті;
- популяризація ненасильницької моделі поведінки;
- проведення індивідуальної роботи із здобувачами освіти «групи ризику» та здобувачами освіти, що перебувають на внутрішньоліцейному обліку;
- консультування учасників освітнього процесу із сімей захисників/захисниць України.
Практичний психолог Федорова Наталія Анатоліївна.
Освіта: вища, Житомирський державний університет ім. І.Франка, вчитель початкових класів. Практичний психолог в закладах освіти.
Завдання практичного психолога:
- здійснення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в період воєнного стану;
- здійснювати психологічну підтримку здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб та тих, хто виїхав за кордон;
- здійснення профілактики дезадаптації здобувачів освіти в період адаптації до нових умов навчання;
- створення сприятливого психологічного клімату в освітньому середовищі;
- проведення профілактичної роботи з побудови безпечного мирного освітнього середовища;
- використання психологічних методів для підвищення продуктивності навчання, стимулювання креативності, підвищення психологічної обізнаності усіх учасників освітнього процесу;
- проведення профорієнтаційної роботи;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя;
- протидія домашньому насильству;
- проведення просвітницької роботи щодо попередження алкоголізму, наркоманії, ВІЛ інфекції та СНІДу, нерозбірливої сексуальної поведінки, попередження суїциду, протидії торгівлі людьми;
- посилити профілактичну роботу з подолання правопорушень, злочинності, ігроманії серед неповнолітніх;
- проведення просвітницької роботи з підвищення психологічної культури усіх учасників освітнього процесу;
- проведення просвітницької роботи з питань збереження їх соціального благополучного та психічного здоров’я;
- формування національних та європейських цінностей;
- ознайомлення здобувачів освіти, викладачів та батьків із загрозами в інтернеті;
- популяризація ненасильницької моделі поведінки;
- здійснювати психологічний супровід інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками.
- проведення корекційної роботи з здобувачами освіти «групи ризику» та здобувачами освіти, що перебувають на внутрішньому обліку ліцею;
- надавати фахову допомогу педагогам у оволодінні практичними навичками щодо надання здобувачам освіти допомоги в умовах війни; відновленню емоційної стабільності в стресовій ситуації, розвитку психологічної стійкості учасників освітнього процесу, надолуження освітніх втрат;
- психологічне консультування учасників освітнього процесу із сімей захисників/захисниць України;
- інформувати здобувачів освіти про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління; повідомляти про загрози, які може чинити інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо); знайомити з алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги; популяризувати ненасильницьку модель поведінки; формувати моральну поведінку, активну життєву позицію, єдність слова і діла в особистості, готовність брати активну участь у житті своєї держави; знайомити педагогів та батьків здобувачів освіти з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку дитини;
- постійно підвищувати свої професійні компетентності у напрямі оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги;
- регулярно здійснювати проходження курсів підвищення кваліфікації;