Психологічна служба

 

 

Портфоліо психологічної служби закладу освіти

Нормативно-правова база

Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту»;

Закон України від 10.02.1998 № 103/98-ВР «Про професійну (професійно-технічну) освіту»;

Закон України від 03.2000 № 1613-III «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні»;

Закон України від 13.01.2005 № 2342 ІV (із змінами) «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;

Закон України від 07.12.2017 №2229 «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;

Закон України від 09.05.2024 № 3714-IX «Про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Союзом про участь України у Програмі ЄС «Громадяни, рівність, права та цінності»;

Наказ МОН України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами»;

Наказ МОН України від 22.05.2018 №509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»;

Наказ департамент освіти і науки Житомирської обласної військова адміністрації від 14.11.2022 № 140 про обласний проєкт «Психолого-педагогічна підтримка психічного здоров’я учасників освітнього процесу у ЗП(ПТ)О області»;

Наказ МОН від 21.09.2023 №1142 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»;

Наказ МОН № 131 від 07.02.2024 року «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції громадянської освіти в Україні»;

Указ Президента України від 9.02.2016 № 42/2016 про національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 “Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація”;

Указ Президента України від 30.09.2019 № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;

Указ Президента України від 12.03.2021 № 94/2021 «Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року»;

Розпорядження КМУ від 14.02.2023 № 160-р «Про затвердження плану заходів до 2024 року щодо реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки»;

Розпорядження КМУ від 24.02.2023 № 174-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти»;

Розпорядження Кабінету Міністрів   України   від   06.2023 № 496-р «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року»;

Розпорядження КМУ від   07.06.2023 № 301-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2023 рік»;

Розпорядження КМУ від 26.09.2023 № 850-р «Про затвердження Державної цільової національно-культурної програми “Єдність у розмаїтті” на період до 2034 року»;

Постанова ВРУ від 05.10.2023 № 3412-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми»;

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.11.2023 № 1025-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції забезпечення національної системи стійкості до 2025 року»;

Постанова КМУ від 15.08.2023 № 867 «Про реалізацію експериментального   проєкту   “Спеціаліст   із   безпеки   в освітньому середовищі»;

Постанова ВРУ від 21.11.2023 № 3485-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо застосування обмежувальних заходів протидії домашньому насильству»;

Постанова ВРУ від 22.11.2023 № 3487-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок i домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульська конвенція)»;

Постанова КМУ від 23.01.2024 № 83 «Про організацію діяльності та забезпечення функціонування центрів життєстійкості»;

Постанова ВРУ від 24.04.2024 № 3663-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей»;

Постанова ВРУ від 09.05.2024 № 3712-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі»;

Постанова КМУ від 14.05.2024 № 551 «Про затвердження Порядку виявлення та повернення дітей, депортованих або примусово переміщених внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»;

Постанова КМУ від 23.07.2024 № 841 « Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»;

Розпорядження КМУ від 27.12.2017 № 1018 «Про схвалення Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року»;

Розпорядження КМУ від 24.02.2021 № 145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року»;

Розпорядження КМУ від 14.04.2021 № 366 «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року»;

Розпорядження КМУ від 06.10.2021 № 1215 «Про затвердження плану заходів на 2021-2023 роки з реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року»;

Розпорядження КМУ від 20.12.2022 № 1163 «Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2022-2024 роки з її реалізації»;

Розпорядження КМУ від 10.11.2023 року № 1025-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції забезпечення національної системи стійкості до 2025 року»;

Розпорядження КМУ від 16.02.2024 № 141-р «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року»;

Розпорядження КМУ від 07.06.2024 № 527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024- 2026 роки»;

Лист МОН України від 20.03.2018 №1/9-168 «Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України від 07.12.2017 №2229 «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;

Лист МОН України від 18.05.2018 №1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»;

Лист МОН України від 17.07.2018 №1/9-453 «Про проведення інформаційних компаній щодо протидії торгівлі людьми»;

Лист МОН України від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»;

Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;

Лист МОН від 29.03.2022 №1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;

Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»;

Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;

Лист МОН від 13.05.2022 № 1/5119-22 «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні»;

Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;

Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

Лист МОН від 22.06.2022 № 1/6885-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України»;

Лист ДНУ «ІМЗО» від 29.03.2023 21/08-479 2 «Про Всеукраїнську програму ментального здоров’я «Ти як?»;

Лист МОН від 18.04.2023 № 1/5449-23 «Щодо проведення в закладах освіти право просвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)»;

Лист МОН від 24.11.2023 № 4/4610-23 «Щодо Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»;

Лист ДНУ «ІМЗО» від 16.05.2024 № 21/08-790 «Про інформаційні матеріали стосовно небезпеки азартних ігор»;

Лист ДНУ «ІМЗО» від 22.05.2024 № 21/08-824 «Про проєкт методичних рекомендацій щодо соціалізації та інтеграції дітей ВПО у громадах»;

Лист МОН від 08.08.2024 №21/08-1233 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році”.

План роботи соціального педагога на 2024/2025 навчальний рік

План роботи соціального педагога Бердичівського професійного будівельного ліцею ГРИГОРУК Тетяни Андріївни

ІІІ. Змістова частина

№ З/ПНапрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботиТермін проведенняЦільова група/ аудиторіяВідмітка про виконання
                     1.Діагностика
1.1Вивчення особових справ здобувачів освіти ліцею.ВересеньКласні керівники, майстри в/н 
1.2Складання соціальних паспортів груп І курсу. Поновлення паспортів груп II-III курсівВересень-жовтеньКласні керівники, майстри в/н 
1.3Виявлення та облік здобувачів освіти соціально незахищених категорій: –       діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування (під опікою); –       здобувачі освіти , які перебувають на обліку служби у справах дітей, як діти , які перебувають в складних життєвих обставинах; –       здобувачі освіти з багатодітних сімей; –       здобувачі освіти з малозабезпечених сімей; –       здобувачі освіти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків; –       здобувачі освіти,батьки яких були або є учасниками АТО (ООС); –       здобувачі освіти,батьки яких загинули під час проведенняАТО (ООС); –       здобувачі освіти з особливими освітніми потребами; –       здобувачі освіти з інвалідністю; –       здобувачі освіти з числа внутрішньопереміщених осіб(ВПО); –       здобувачі освіти, які перебувають на обліку ЮПВересень-жовтеньКласні керівники, майстри в/н 
1.4Проведення соціометричних досліджень серед першокурсників (вивчення міжособистісних стосунків у групі)  Жовтень-листопадЗдобувачі освіти I курсу 
1.5Діагностика визначення рівня і характеру тривожності здобувачів освіти в період адаптації до навчання (методика Філіпса «Ситуативна та особистісна тривожність»)ЛистопадЗдобувачі освіти I-II курсів   
1.6Проведення  тестування на виявлення суїцидального ризику серед здобувачів освіти (Н.Шавровська, О.Гончаренко, І. Мельникова)Листопад- груденьЗдобувачі освіти II-III курсів   
1.7Заняття -гра «Розкриваємо та розвиваємо свої здібності»  ЖовтеньЗдобувачі освіти I курсу 
1.8Діагностика виявлення залежності від шкідливих звичок: -Анкетування «Чи вмієте ви ввести здоровий спосіб життя?»  ЛютийЗдобувачі освіти I-III курсів 
1.9Дослідження міжособистісних взаємин у групі «Соціометрія» (Дж. Морено). -Тест «Сприйняття індивідом групи»БерезеньЗдобувачі освіти I курсу 
1.10Дослідження схильності до ризику за методикою ШубертаБерезень-КвітеньЗдобувачі освіти I курсу 
1.11Діагностика психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективах: – Психологічний клімат класного колективуТравеньЗдобувачі освітиI-III курсів викладачі, майстри в/н 
2.Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок
2.1Організація зустрічей з представниками служби у справах дітей на теми: -« Девіантна  поведінка – її наслідки»; -« Вживання алкоголю та тютюнопаління в громадських місцях»  Жовтень лютий квітеньПедпрацівники здобувачі освіти I-III курсів 
2.2Організація зустрічей з медпрацівниками Бердичівської центральної міської лікарні, диспут на тему: « Спосіб життя викарбовується на репродуктивному здоров’ї»  Грудень травеньПедпрацівники здобувачі освіти I-III курсів 
2.3Організація зустрічей з Бердичівським відділом поліції  по протидії кіберзлочинам на тему: « Психологічна маніпуляція людьми в Інтернет- просторі»  ЖовтеньПедпрацівники, здобувачі освіти I-III курсів 
2.4Рейди щодо з’ясування  зайнятості   здобувачів освіти у позаурочний час та під час уроку  Раз на півріччяЗдобувачі освітиI-III курсів 
2.5Ведення психолого-педагогічного практикуму для педагогів і майстрів в/н: – «Виявлення суїцидальних тенденцій в освітньому просторі серед молоді»; – «Рання юність. Внутрішня позиція по відношенню до навчання»; – «Ознаки вживання наркотичних речовин»; – «Захист дітей від жорстокого поводження з боку батьків, однолітків»      Листопад   квітень     січень   травень  Педколектив 
2.6Робота зі здобувачами освіти, в яких спостерігаються труднощі адаптації у ліцеї,  під час заняття з елементами тренінгу «Я прийшов навчатись!»Листопад-груденьЗдобувачі освіти I курсів   
2.7Надання соціально-педагогічної допомоги: – дітям-сиротам, та дітям позбавленим батьківського піклування; – напівсиротам; – здобувачам освіти з малозабезпечених сімей; – здобувачам освіти, батьки яких перебувають в зоні АТО (ООС); – здобувачами освіти з числа внутрішньо -переміщених осіб  Впродовж рокуЗдобувачі освіти I-III курсів   
2.8Робота із здобувачами освіти, які відносяться до групи ризику, схильними до правопорушеньВпродовж рокуЗдобувачі освітиI-III курсів 
2.9Складання прогнозів за результатами проведених досліджень та створення бази даних здобувачів освіти, схильних до тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотиків та розроблення плану заходів щодо профілактикиБерезеньПрактичний психолог, класні керівники 
2.10Виявлення здобувачів освіти , схильних до суїцидальної поведінки, планування  заходів щодо профілактики даних проявів  Грудень СіченьПрактичний психолог, класні керівники 
2.11Година соціального педагога «Основи безпеки життєдіяльності в умовах бойових дій»Перший вівторок місяцяЗдобувачі освіти 
2.12Заняття з профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді «Будуємо майбутнє разом»  Березень КвітеньЗдобувачі освіти 
2.13Проведення заходів щодо профілактики та вирішення конфліктів під час освітнього процесу за допомогою технології «медіація»Впродовж рокуЗдобувачі освіти, педпрацівники 
2.14Просвітницькі бесіди з батьками на тему «Попередження суїцидальної поведінки у підлітків»В рамках проведення батьківських зборівБатьки 
3. Навчальна діяльність
3.1    
4. Консультування  
4.1Індивідуальні консультації для: – здобувачів освіти сім’ї  яких перебувають в складних життєвих обставинах; – батьків; – викладачів      Понеділок     Середа П’ятницяЗдобувачі освіти, батьки, педпрацівники 
4.2Групове та індивідуальне консультування за результатами проведених  діагностикЧетверЗдобувачі освіти, батьки, педпрацівники 
4.3Індивідуальні консультування із дезадаптованими здобувачами освіти  І курсу.Впродовж рокуЗдобувачі освіти 
4.4Психологічне і соціально-педагогічне консультування постраждалих, переселених внутрішньо переміщених осіб, членів їх сімей і родичів загиблих в ході АТО(ООС).ВівторокЗдобувачі освіти батьки родичі 
4.5Групові консультування та робота із здобувачами освіти, які проживають у гуртожитку  Перший понеділок місяцяЗдобувачі освіти 
4.6Надання консультацій класним керівникам та батькам щодо роботи із здобувачами освіти, які перебувають на внутрішньоліцейному  обліку, та підвищення рівня їх відповідальностіЗа запитомКласні керівники, батьки 
4.7Групове консультування щодо запобігання проявів ксенофобії, расової та етнічної дискримінації серед молоді й батьківської громадськостіВпродовж рокуКласні керівники, батьки, здобувачі освіти           
4.8Онлайн-консультування із здобувачами освіти та їх батьками, які під час військових дій виїхали за кордон.Впродовж рокуЗдобувачі освіти, батьки 
4.9Проведення бесід з батьками здобувачів освіти, схильних до правопорушень  Впродовж рокуБатьки 
5. Зв’язки з громадськістю
5.1Організація зустрічей з представниками служби у справах дітей щодо застосування форм та методів організації роботи у вирішенні питань соціального захисту дітейВпродовж рокуКласні керівники, батьки, здобувачі освіти 
5.2Організація зустрічей з медпрацівниками Бердичівської центральної міської лікарні з метою профілактики інфекційних та вірусних захворюваньЖовтень – ЛистопадПедпрацівники, здобувачі освіти 
5.3Організація зустрічей з Бердичівським відділом поліції по веденню роботи по запобіганню жорстокому поводженню, протидії торгівлі дітьми, організації роботи по запобіганню бездоглядності і правопорушеньВпродовж рокуКласні керівники, здобувачі освіти 
5.4Організація зустрічей з Міжнародним благодійним фондом «Місія в Україну»;ЛистопадПедпрацівники, здобувачі освіти 
5.5Організація зустрічей з Бердичівською міжрайонною громадською організацією «Твій вибір»ГруденьПедпрацівники, здобувачі освіти 
5.6Організація зустрічей з Всеукраїнською благодійною організацію АСЕТЛютий- БерезеньПедпрацівники, здобувачі освіти 
5.7Співпраця з міською та районною службою у справах дітей  щодо соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинахВпродовж рокуПедпрацівники, здобувачі освіти 
5.8Співпраця з Бердичівською ЮП по ознайомленню з нормативно-правової базою з питань соціального захисту прав та інтересів дітейВпродовж рокуПедпрацівники, здобувачі освіти 
5.9Організація зустрічей з Бердичівським центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у сприянні доступу до підвищення рівня правової обізнаності громадян та наданні кваліфікованої юридичної допомогиВпродовж рокуПедпрацівники, здобувачі освіти 
6. Просвіта
6.1Відеолекторій з елементами дискусій «Правда про наркотики»БерезеньПедпрацівники Здобувачі освіти I курсу 
6.2Відеолекторії з елементами дискусій з попередження торгівлі людьми: -«Станція призначення -Життя»; -«Небезпечна гра: не стань живим товаром»Листопад БерезеньЗдобувачі освіти II-III курсів 
6.3Проведення відеолекторію на тему: «Що таке ВІЛ/СНІД?»ЛистопадЗдобувачі освіти II-III курсів   
6.4Інформаційно-просвітницька бесіда на тему: «Інтернет -небезпека сьогодення!»ГруденьЗдобувачі освіти, педпрацівники 
6.5Круглий стіл на тему: «Безпечна міграція, торгівля людьми»  ЛютийБатьки, опікуни 
6.6Фотомарафон: «Позитив через об’єктив»ЛистопадСоціальний педагог, психолог, здобувачі освіти 
6.7Проведення лекцій, бесід, відео лекторіїв щодо профілактичної роботи із здобувачами освіти в рамках співпраці з: – Міжнародним благодійним фондом «Місія в Україну»; – Бердичівською міжрайонною громадською організацією «Твій вибір»; – Всеукраїнською благодійною організацію АСЕТ; – Районними службами в справах дітей  Відповідно плану роботиЗдобувачі освіти I-III курсів 
6.8Розробка пам’ятки батькам щодо запобігання насильству дітей в сім’ї «Діти -наше майбутнє!»  СіченьБатьки 
6.9Круглий стіл щодо протидії ксенофобії, расової та етнічної дискримінації із залученням представників громадськості  ЛютийЗдобувачі освіти I-III курсів 
6.10Проведення бесід із здобувачами освіти щодо небезпечних квестів у соціальних мережахКвітеньЗдобувачі освіти і I-III курсу 
6.11Бесіди на теми: – «Як реагувати на прояви агресії у дітей?»; – «Правила спілкування  з підлітками – коли дитина дорослішає»  В рамках проведення батьківських зборівБатьки 
6.12Заняття з елементами тренінгу «Будь собі кращий іншому»  СіченьЗдобувачі освіти I курсу, 
6.13Заняття з елементами тренінгу « Знаю свої права та виконую обов’язки»  БерезеньЗдобувачі освіти II курсу 
6.14Заняття з елементами тренінгу «Офіційне працевлаштування»  ЛютийЗдобувачі освіти III курсу 
6.15Проведення соціально-рекламних кампаній: – «Цигарка – ворог твій»; – «ВІЛ/СНІД – стосується кожного»; – «Що я знаю про наркотики?»; – «Не стань живим товаром»      Жовтень січень -березень квітень-травеньЗдобувачі освіти та викладачі ліцею 
6.16Проведення   заняття-гри щодо прав дитини « Знаємо та реалізуємо  свої права!»  ЛистопадЗдобувачі освіти I-III курсів   
6.17Інформаційно-просвітницькі бесіди із здобувачами освіти на теми: -«Як не потрапити в «пастку»»  (на виконання концепції Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року) – «Права дитини в Україні»; – «Сім’я – джерело життя»; – Правовийпорадник «Ти маєш знати свої права»; – «Толерантність – бути чи не бути?» – «Особиста гідність- безпека життя»    Листопад       Лютий березень квітень   травень   червеньЗдобувачі освіти I-III курсів               
6.18Лекція з елементами тренінгу для батьків на тему: «Десять золотих правил виховання щасливих дітей»В рамках проведення батьківських зборівБатьки 
6.19Інформаційно-просвітницькі бесідиз педпрацівниками на теми: – «Суїцид – небезпека сьогодення»; – «АТО(ООС)- очима дітей»; – «Медіація як процес мирного вирішення конфліктів»  В рамках виступу на педагогічнійнарадіПедпрацівники   
7. Інше (організаційно-методична робота, соціально-захисна функції)
7.1Підготовка до проведення спільної роботи  з працівниками поліції, представниками служби у справах дітей, медичними спеціалістами, громадських організаційВпродовж рокуСоціальний педагог 
7.2        Співпраця з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування щодо забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування щодо організації захисту житлових та майнових прав, наданні соціального житла та ін.Впродовж рокуМісцеві органи виконавчої влади та громадського самоврядування 
7.3Здійснення контролю за створенням належних умов проживання в гуртожитку дітей-сиріт та дітей, позбавленим батьківського піклуванняВпродовж рокуСоціальний педагог 
7.4Збір документів щодо захисту житлово-майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.листопадЗдобувачі освіти вказаної категорії 
7.5Підготовка пакету документів для отримання одноразової допомоги по виповненню 18 років дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклуванняЖовтень-листопадЗдобувачі освіти вказаної категорії 
7.6Контроль у встановленні виплати аліментів дітям, позбавленим батьківського піклуванняЛистопад травеньСоціальний педагог 
7.7Контроль за харчуванням та матеріальним забезпеченням дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (на виконання Постанови КМУ № 226 від 5 квітня1994р. «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»)Впродовж рокуСоціальний педагог класні керівники 
7.8Забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування єдиним квиткомВересеньЗдобувачі освіти вказаної категорії 
7.9Відвідування батьків, опікунів за місцем роботи, вдомаВпродовж рокуБатьки здобувачі освіти 
7.10Складання плану роботи на рікВересеньСоціальний педагог 
7.11Підготовка аналітичної довідки за 2024/2025 навчальний рікТравеньСоціальний педагог 
7.12Накопичення, оновлення нормативно-правової документації щодо професійної діяльності соціального педагогаВпродовж рокуСоціальний педагог 
7.13Огляд періодичної преси та спеціалізованих видань, самоосвіта  Методичний деньСоціальний педагог 
7.14Проведення обстеження житлово-побутових умов проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування   Соціальний педагог, здобувачі освіти І-ІІІ курсів 
7.15Складання актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, опис майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування  Два рази на рікСоціальний педагог, здобувачі освіти І-ІІІ курсів 
7.16Накопичування психодіагностичного інструментарію та створення його переліку  Впродовж рокуСоціальний педагог 
7.17Систематичне ведення обліково- статистичної документації  Впродовж рокуСоціальний педагог 
7.18Підготовка та участь у педрадах, батьківських зборах, засідання методичної комісії, печатаннях, інструктивно-методичних нарадах тощо  За планом навчального закладуСоціальний педагог 
7.19Виготовлення та поширення соціальних буклетів, спрямованих на запобігання проявів ксенофобії, расової та етнічної дискримінації в УкраїніЛистопадСоціальний педагог, практичний психолог 
7.20Робота з документами: написання листів, запитів, опрацювання нормативно –правової документації  Впродовж рокуСоціальний педагог, заступник директора з ВР 
7.21Оновлення та розміщення на вебсайтах контакти безкоштовної кризової психологічної допомоги у період війни в країніВпродовж рокуСоціальний педагог 
       

Соціальний педагог                                                     Григорук Т.А.

План роботи практичного психолога на 2024/2025 навчальний рік

План роботи практичного психолога Бердичівського професійного будівельного ліцею ФЕДОРОВОЇ Наталії Анатоліївни

ІІІ. Змістова частина



з/п
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботиТермін проведенняЦільова група/аудиторіяВідмітка про виконання
Діагностика
1.1.Вивчити  контингент  здобувачів освіти,  скласти  та  поновити  списки здобувачів освіти: – схильних до правопорушень; – дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; – напівсиріт; -дітей, що виховуються одним із батьків; -з багатодітних сімей; -малозабезпечених сімей; -дітей з внутрішньо переміщених сімей.вересень, січень, квітеньздобувачі освіти І-ІІІ курсів 
1.2.Визначення типу темпераменту за методикою Г. Айзенкавересень-жовтеньІ курс   
1.3.Вивчення акцентуації характеру у підлітків за допомогою методики Леонгарда – ШмішекажовтеньІ курс 
1.4.Вивчення мотивів навчальної діяльності за методикою Б.ПашнєважовтеньІ курс 
1.5За шкалою самооцінки за методикою С.Спілбергажовтень-листопадІ курс 
1.6.Вивчення рівня адаптованості першокурсників за методикою А. Фурмана №10жовтеньІ курс 
1.7.Соціометричні дослідження за методикою Дж.МореножовтеньІ курс 
1.8.Вивчення особистих рис за методикою особистісної діагностики Т.Ліріжовтень-листопадІ курс 
1.9.Діагностика міжособистісних взаємин за методикою Т. Ліріжовтень-листопадздобувачі освіти 
1.10.Вивчення рівня агресії за методикою Басса-ДаркилистопадІ курс 
1.11.Вивчення обізнаності проблеми ВІЛ/СНІДу. АнкетуваннялистопадІ,ІІ курс 
1.12.Визначення професійної спрямованості особистості за методикою Д.ГолландагруденьІІІ курс 
1.13.Дослідження соціально-ситуативної тривоги за методикою Кондаша Терлецької Л.Г.січеньУчасники освітнього процесу 
1.14. Дослідження рівня тривожності за методикою «Шкала тривожності» ТейлораСіченьЗа запитом 
1.15.Індивідуальне психодіагностичне дослідження здобувачів освітипротягом рокуздобувачі освіти ( за запитом) 
1.16. Дослідження за опитувальником психотравмуючої події ( В.Г.Панок)вересеньІ курс 
1.17.Визначення самооцінки психічних станів за методикою Г.Айзенкажовтеньздобувачі освіти І-ІІІ курсів (за запитом) 
1.18.Виявлення виснаження від стресу The Kessler Psychological Distress Scale (K10)лютийучасники освітнього процесу 
1.19.Вивчення мотивів навчальної діяльності  за методикою М.І. Алексєєваберезеньздобувачі освіти 
1.20.Вивчення здобувачів освіти за допомогою методу спостереженняпротягом рокуздобувачі освіти І- ІІІ курсів 
1.21.Визначення самооцінки стійкості до стресу (Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти ; за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, Т. В. Зайчикової. – К. : Міленіум, 2004. – 264 с.)     жовтень    Педагогічні  працівники 
1.22.Виявлення суїцидальних намірів (Н.Шавровська, О.Гончаренко, І. Мельникова)протягом рокуучасники освітнього процесу ( за потребою) 
1.23.Обробка результатів проведених методик, підготовка   рекомендацій             після проведеного дослідженняпрактичний психолог Федорова  Наталія Анатоліївна 
Профілактика
2.1.  Круглий стіл «Разом проти темряви: поговоримо про цінності життя»до дня запобігання суїциду 10.09.здобувачі освіти 
2.2.Заняття з елементами тренінгу «Шлях до миру: будуємо гармонію разом»до Міжнародного дня миру 21.09.ІІ курс 
2.3.Година спілкування «Людина не товар»до Дня протидії торгівлі людьми 18.10.ІІ курс 
2.4.Заняття з елементами тренінгу «Життя без диму: профілактика тютюнопаління»до Міжнародного дня відмови від паління 17.11.учасники освітнього процесу 
2.5.Година спілкування «Життя без страху: поговоримо про домашнє насильство»листопадучасники освітнього процесу 
2.6.Заняття з елементами тренінгу «Як уникнути вербування?»січеньІІІ курс 
2.7. Практичне заняття «Проблеми та виклики у сексуальному житті підлітків»березеньІІ курс 
2.8.Година психолога «Техніки релаксації та стратегії боротьби з безсонням»до Міжнародного дня сну 17.03.учасники освітнього процесу 
2.9.Година спілкування «Міфи та реальність про куріння»до Всесвітнього дня боротьби з тютюнопалінням 31.05.ІІІ курс 
2.10.Година спілкування «Азартні ігри – це небезпечна гра: чому варто бути обережним»протягом рокуучасники освітнього процесу 
2.11.Заняття з програми профілактики вживання психоактивних речовин «Свідомий вибір» http://surl.li/xvclhiпротягом рокуздобувачі освіти 
2.12.Цикл лекцій для батьків: «Як батьки можуть запобігти зловживанню алкоголем та наркотиками серед підлітків» http://surl.li/xvrhvc «Як батькам говорити про вплив алкоголю з дітьми різного віку» http://surl.li/nvlwbl «Обмеження на відеоігри» http://surl.li/wgnpatвересеньбатьки 
Корекція
3.1.Корекція поведінки дітей, які перебувають на обліку ЮП (В.Ф. Моргун) http://surl.li/srvaotпротягом року  здобувачі освіти І курсу 
3.2. Корекційно – розвивальне заняття  на тему: «Життєва компетентність особистості», Вареник С.В. http://surl.li/nwgnmnвересеньІ курс  
3.3.Корекційно-розвивальне заняття по зниженню тривожності http://surl.li/xliiot   листопадздобувачі освіти 
3.4.Корекційно-розвивальне заняття «Долаємо стрес разом». Колесник А.І. http://surl.li/nnxceuжовтеньВПО, підлітки 
3.5.Заняття з елементами тренінгу «Емоція та почуття страху»Лютийздобувачі освіти 
3.6. Заняття корекційно -розвивальне «Повір у себе» Флярковська О.В. http://surl.li/vbxdqwвересеньздобувачі освіти 
3.7.Корекційно – розвивальне заняття « Магія добрих справ. Практики благодійності в повсякденному житті»До дня благодійності 05.09Учасники освітнього процесу 
     
Навчальна діяльність
4.1.——————————————–———-———–——–
Консультування
5.1.Індивідуальні консультаціїпротягом року за запитомучасники освітнього процесу 
5.2.  Групові консультації    протягом року за запитомучасники освітнього процесу 
5.3.Онлайн консультуванняпротягом року за запитомучасники освітнього процесу 
5.4.Індивідуальні та групові консультації з вимушеними переселенцями, з дітьми-сиротами, та дітьми позбавленими батьківського піклуванняпротягом року за запитомздобувачі освіти, батьки 
5.5.Консультування ВПОпротягом року за запитомвнутрішньо-переміщені особи 
5.6.Індивідуальні консультування для родин із сімей захисників/ захисниць Українипротягом року за запитомучасники освітнього процесу           
5.7.  Індивідуальні консультування здобувачів освіти з особливими освітніми потребами та їх батьків   (осіб, які замінюють).протягом року за запитомЗдобувачі освіти, батьки 
Просвіта
6.1Година спілкування «Фізична активність та психологічне здоров’я»до дня фізичної культури і спорту  України 14.09. (друга субота вересня)учасники освітнього процесу 
6.2.Заняття з елементами тренінгу «Шлях до миру: будуємо гармонію разом»до Дня миру 21.09.І курс 
6.3.Година спілкування «Цінність і досвід старшого покоління»до Міжнародного дня людей похилого віку 01.10.І курс 
  6.4  Година психолога «Сила усмішки»до Всесвітнього дня усмішки 06.10.учасники освітнього процесу 
  6.5.Семінар з елементами тренінгу : «Ментальне здоров’я: як подбати про себе»жовтеньПедагогічні працівники 
6.6.Круглий стіл «Молодість: можливості, виклики, мрії»листопадлідери самоврядування 
6.7.Година спілкування: «Гідність та Свобода – внутрішні ресурси для великих змін»до Дня Гідності та Свободи 21.11.ІІ курс 
6.8.  Година психолога «Розуміння ВІЛ/СНІД: інформація, емпатія, дії»до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом 01.12.І курс 
6.9.Година спілкування «Рівні можливості: розуміння і підтримка»до Міжнародного дня людей з інвалідністю 03.12.учасники освітнього процесу 
6.10.Цикл лекцій «Життя в умовах  воєнного стану»: Що потрібно знати про тривогу?10 кроків, які допоможуть розвинути стресостійкістьМентальне або психічне здоров’я: що потрібно знати і на що звернути увагу, аби бути в нормі.Жити, а не страждати: що є нормальним, навіть, в умовах війни?Як приборкати «внутрішнього критика»?«Я роблю недостатньо»: як перестати «гризти» себе.Панічна атака: як швидко опанувати себе і прийти до тямиЧому нам буває складно довіряти людям?Чому важливий сон і як його покращити?Нічого не хочу: де шукати причину?Як пережити кризу і не збожеволіти?«Я відчуваю постійну втому»: як вберегти власний ресурс?Хочу рухатися вперед, «але»… Які бувають перешкоди на шляху до самореалізації?Як звільнитися від внутрішнього гніву?Коли людина в стресі: як підтримати та вислухати?      вересень         жовтень       листопад     грудень         січень       вересень       жовтень      листопад   грудень      січень       лютий     березень          здобувачі освіти  І- ІІІ курсів 
6.11.Круглий стіл «Волонтерські ідеї»до Міжнародного дня волонтера 05.12.учасники освітнього процесу 
6.12.Творчий проєкт «Моя роль у захисті прав людини»до Всесвітнього дня прав людиниІ курс 
6.13. Година психолога «Чайний ритуал: спілкування, релаксація, культура»до Міжнародного дня чаю 15.12.лідери самоврядування 
6.14.Година спілкування «Практики вдячності і подяки. Сила слова»до Всесвітнього дня «Спасибі» 11.01.педагогічні працівники 
6.15.Година спілкування «Емоційний зв’язок і підтримка в обіймах»до Міжнародного дня обіймів 21.01.учасники освітнього процесу 
6.16.Година спілкування «Техніки стрес-менеджменту»до Міжнародного дня освіти 24.01.учасники освітнього процесу 
6.17. Година психолога «Мотивуємо себе до навчання»до Міжнародного дня освіти 24.01.здобувачі освіти 
6.18.Вікторина «Всі все знають в інтернеті»до Всесвітнього дня безпечного інтернету 06.02.І курс 
6.19.Година спілкування «Любов до себе і до інших»до Дня святого Валентина 14.02.ІІ курс 
6.20Круглий стіл «Щастя в кожному з нас»до Міжнародного дня щастя 20.03.ІІІ курс 
6.22.Година спілкування «Здоров’я – мудрих гонорар»до Всесвітнього дня здоров’я 07.04.учасники освітнього процесу 
6.23.Заняття  до Всеукраїнського дня психолога «Твій внутрішній стан: знайомство з психологією»квітеньучасники освітнього процесу 
6.24.Година спілкування «Слухай своє серце: емоційний інтелект для підлітків»до Всесвітнього дня психолога 23.04.І курс 
6.25.Година спілкування «Психологічний клімат сім’ї та його вплив на свідомість підлітка»до Міжнародного дня сім’ї 15.05.батьки 
6.26. Година психолога « Емоції та пам’ять: як війна вплинула на нас»До річниці початку повномаштабного вторгнення 24.02.Учасники освітнього процесу 
6.26.Година спілкування з психологом «Як сказати «НІ» і не відчувати провину»травеньучасники освітнього процесу 
 6.27.Доповіді на засіданнях методичних комісій та виступи на педагогічних радах: 1. Психологічні аспекти адаптації першокурсників. 2. Профілактика емоційного вигорання серед педагогів. 3. Створення позитивного психологічного клімату в навчальному колективі. 4. Розвиток емоційного інтелекту у здобувачів освіти. 5. Психологічні особливості роботи з підлітками з девіантною поведінкою. 6. Психологічний супровід професійної підготовки. 7. Вплив сімейного середовища на навчальну мотивацію учнів. 8. Психологічна підтримка здобувачів освіти під час підготовки до екзаменів та НМТ. 9. Роль психологічного супроводу у профілактиці конфліктів у ліцеї. 10. Проблеми особистісного розвитку та самореалізації здобувачів освіти.протягом рокуПедагогічні працівники 
6.28.Профорієнтаційні заняття на базі Центру професійної кар’єри: Самопізнання та професійне самовизначення      вересень              здобувачі освіти ІІІ курсу 
Освітні маршрути та кар’єрні можливостіжовтень 
Ринок вакансій: глобальний та прихованийлистопад 
Розвиток сучасних професій в Українігрудень 
Соціальні навички та професійна етикасічень 
Складання резюме: основні правила та помилкилютий 
Співбесіда: самопрезентація, помилки і найпоширеніші запитанняберезень 
Техніки самоконтролю – кроки до успішного працевлаштуванняквітень 
Офіційне працевлаштуваннятравень 
Інше (організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю)
7.1.Підготовка до проведення занять, досліджень, консультаційзгідно планупрактичний психолог  Федорова Н.А 
7.2.Підготовка до виступів на семінарах для педагогів, батьківських зборах, засіданнях методичних комісій, педагогічних радах та педагогічних читанняхзгідно планупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.3.Робота в бібліотеці, в Інтернет-мережі, самопідготовкапротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А 
7.4.Консультації в НМК психологічної служби системи освіти,  КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної  ради, навчально-методичному кабінеті ПТО у Житомирській областіпротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.5.Участь в обласній методичній секції працівників психологічної служби ЗП(ПТ)О у Житомирській областівересень березень  практичний психолог Федорова Н.А. 
7.6.Аналіз виконання плану роботи, підготовка аналітичної довідки про діяльність психологічної службитравеньпрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.7.Складання плану роботи на ріксерпень-вересеньпрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.8.Заповнення індивідуальних карток здобувачів освітипротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.9.Заповнення журналу практичного психологапротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.10.Заповнення протоколів  індивідуальної психологічної діагностики, індивідуальної психологічної  консультації, групової  психологічної діагностикипротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.11. Участь у засіданнях комітету профілактики правопорушеньпротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.12.Підготовка корисної та цікавої інформації для учасників освітнього процесу на сайті закладу освіти, фейсбукпротягом рокупрактичний психолог Федорова Н.А. 
7.13.Підготовка інформаційних буклетів та розміщення їх на стендіпротягом рокуПрактичний психолог Федорова            Н.А. 
7.14.Відвідування уроків педагогічних працівників з метою здійснення психологічного аналізу уроку (за запитом адміністрації).січеньпедагогічні працівники 
7.15Участь у роботі засідання атестаційної комісії закладу освітиберезеньПедагогічні працівники 

Практичний психолог                                                                 Федорова Н.А.

Буклети та пам’ятки

Наші кабінети

Інструментарій соціального педагога

Всеукраїнська програма ментального здоров‘я за ініціативою Олени Зеленської «Ти як?»


15.11.2024

Міжнародний день толерантності

Напередодні Міжнародного Дня толерантності у Бердичівському професійному будівельному ліцеї психологічною службою закладу освіти були проведені заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти на тему “Толерантність та милосердя – перший крок до людяності”. Метою цього заходу було сприяння усвідомлення підлітками рівності усіх людей, принципами рівності та недискримінації, які закріплені в міжнародному та національному законодавстві, згідно з якими всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

22.09.2024

Міжнародний день миру

Міжнародний день миру є символом надії та співчуття для мільйонів людей у всьому світі, які прагнуть завершення збройних конфліктів та побудови світу без війн та страждань. Тому, до Міжнародного дня миру психологічною службою Бердичівського професійного будівельного ліцею було проведено заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти “Шлях до миру: будуємо гармонію разом.” Метою заняття було розширити знання підлітків про важливість миру на землі, формувати активну життєву позицію, надати розуміння того, що майбутнє світу залежить від справ і думок людини.  VID_20240918_142608_289.mp4


*Лист ІМЗО від 08.08.2024 №21/08-1233 “Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»”

Посилання