Психологічна служба
Портфоліо психологічної служби закладу освіти
Нормативно-правова база
Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту»;
Закон України від 10.02.1998 № 103/98-ВР «Про професійну (професійно-технічну) освіту»;
Закон України від 03.2000 № 1613-III «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні»;
Закон України від 13.01.2005 № 2342 ІV (із змінами) «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
Закон України від 07.12.2017 №2229 «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;
Закон України від 09.05.2024 № 3714-IX «Про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Союзом про участь України у Програмі ЄС «Громадяни, рівність, права та цінності»;
Наказ МОН України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами»;
Наказ МОН України від 22.05.2018 №509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»;
Наказ департамент освіти і науки Житомирської обласної військова адміністрації від 14.11.2022 № 140 про обласний проєкт «Психолого-педагогічна підтримка психічного здоров’я учасників освітнього процесу у ЗП(ПТ)О області»;
Наказ МОН від 21.09.2023 №1142 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»;
Наказ МОН № 131 від 07.02.2024 року «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції громадянської освіти в Україні»;
Указ Президента України від 9.02.2016 № 42/2016 про національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 “Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація”;
Указ Президента України від 30.09.2019 № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;
Указ Президента України від 12.03.2021 № 94/2021 «Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року»;
Розпорядження КМУ від 14.02.2023 № 160-р «Про затвердження плану заходів до 2024 року щодо реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки»;
Розпорядження КМУ від 24.02.2023 № 174-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.2023 № 496-р «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року»;
Розпорядження КМУ від 07.06.2023 № 301-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2023 рік»;
Розпорядження КМУ від 26.09.2023 № 850-р «Про затвердження Державної цільової національно-культурної програми “Єдність у розмаїтті” на період до 2034 року»;
Постанова ВРУ від 05.10.2023 № 3412-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.11.2023 № 1025-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції забезпечення національної системи стійкості до 2025 року»;
Постанова КМУ від 15.08.2023 № 867 «Про реалізацію експериментального проєкту “Спеціаліст із безпеки в освітньому середовищі»;
Постанова ВРУ від 21.11.2023 № 3485-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо застосування обмежувальних заходів протидії домашньому насильству»;
Постанова ВРУ від 22.11.2023 № 3487-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок i домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульська конвенція)»;
Постанова КМУ від 23.01.2024 № 83 «Про організацію діяльності та забезпечення функціонування центрів життєстійкості»;
Постанова ВРУ від 24.04.2024 № 3663-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою боротьби з ігровою залежністю (лудоманією) та вдосконалення державного регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей»;
Постанова ВРУ від 09.05.2024 № 3712-IX «Про прийняття за основу проєкту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі»;
Постанова КМУ від 14.05.2024 № 551 «Про затвердження Порядку виявлення та повернення дітей, депортованих або примусово переміщених внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»;
Постанова КМУ від 23.07.2024 № 841 « Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»;
Розпорядження КМУ від 27.12.2017 № 1018 «Про схвалення Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року»;
Розпорядження КМУ від 24.02.2021 № 145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року»;
Розпорядження КМУ від 14.04.2021 № 366 «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року»;
Розпорядження КМУ від 06.10.2021 № 1215 «Про затвердження плану заходів на 2021-2023 роки з реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року»;
Розпорядження КМУ від 20.12.2022 № 1163 «Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2022-2024 роки з її реалізації»;
Розпорядження КМУ від 10.11.2023 року № 1025-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції забезпечення національної системи стійкості до 2025 року»;
Розпорядження КМУ від 16.02.2024 № 141-р «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року»;
Розпорядження КМУ від 07.06.2024 № 527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024- 2026 роки»;
Лист МОН України від 20.03.2018 №1/9-168 «Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України від 07.12.2017 №2229 «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;
Лист МОН України від 18.05.2018 №1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»;
Лист МОН України від 17.07.2018 №1/9-453 «Про проведення інформаційних компаній щодо протидії торгівлі людьми»;
Лист МОН України від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»;
Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;
Лист МОН від 29.03.2022 №1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;
Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»;
Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;
Лист МОН від 13.05.2022 № 1/5119-22 «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні»;
Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;
Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;
Лист МОН від 22.06.2022 № 1/6885-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України»;
Лист ДНУ «ІМЗО» від 29.03.2023 21/08-479 2 «Про Всеукраїнську програму ментального здоров’я «Ти як?»;
Лист МОН від 18.04.2023 № 1/5449-23 «Щодо проведення в закладах освіти право просвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)»;
Лист МОН від 24.11.2023 № 4/4610-23 «Щодо Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»;
Лист ДНУ «ІМЗО» від 16.05.2024 № 21/08-790 «Про інформаційні матеріали стосовно небезпеки азартних ігор»;
Лист ДНУ «ІМЗО» від 22.05.2024 № 21/08-824 «Про проєкт методичних рекомендацій щодо соціалізації та інтеграції дітей ВПО у громадах»;
Лист МОН від 08.08.2024 №21/08-1233 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році”.
План роботи соціального педагога на 2024/2025 навчальний рік
План роботи соціального педагога Бердичівського професійного будівельного ліцею ГРИГОРУК Тетяни Андріївни
ІІІ. Змістова частина
№ З/П | Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи | Термін проведення | Цільова група/ аудиторія | Відмітка про виконання | ||
1.Діагностика | ||||||
1.1 | Вивчення особових справ здобувачів освіти ліцею. | Вересень | Класні керівники, майстри в/н | |||
1.2 | Складання соціальних паспортів груп І курсу. Поновлення паспортів груп II-III курсів | Вересень-жовтень | Класні керівники, майстри в/н | |||
1.3 | Виявлення та облік здобувачів освіти соціально незахищених категорій: – діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування (під опікою); – здобувачі освіти , які перебувають на обліку служби у справах дітей, як діти , які перебувають в складних життєвих обставинах; – здобувачі освіти з багатодітних сімей; – здобувачі освіти з малозабезпечених сімей; – здобувачі освіти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків; – здобувачі освіти,батьки яких були або є учасниками АТО (ООС); – здобувачі освіти,батьки яких загинули під час проведенняАТО (ООС); – здобувачі освіти з особливими освітніми потребами; – здобувачі освіти з інвалідністю; – здобувачі освіти з числа внутрішньопереміщених осіб(ВПО); – здобувачі освіти, які перебувають на обліку ЮП | Вересень-жовтень | Класні керівники, майстри в/н | |||
1.4 | Проведення соціометричних досліджень серед першокурсників (вивчення міжособистісних стосунків у групі) | Жовтень-листопад | Здобувачі освіти I курсу | |||
1.5 | Діагностика визначення рівня і характеру тривожності здобувачів освіти в період адаптації до навчання (методика Філіпса «Ситуативна та особистісна тривожність») | Листопад | Здобувачі освіти I-II курсів | |||
1.6 | Проведення тестування на виявлення суїцидального ризику серед здобувачів освіти (Н.Шавровська, О.Гончаренко, І. Мельникова) | Листопад- грудень | Здобувачі освіти II-III курсів | |||
1.7 | Заняття -гра «Розкриваємо та розвиваємо свої здібності» | Жовтень | Здобувачі освіти I курсу | |||
1.8 | Діагностика виявлення залежності від шкідливих звичок: -Анкетування «Чи вмієте ви ввести здоровий спосіб життя?» | Лютий | Здобувачі освіти I-III курсів | |||
1.9 | Дослідження міжособистісних взаємин у групі «Соціометрія» (Дж. Морено). -Тест «Сприйняття індивідом групи» | Березень | Здобувачі освіти I курсу | |||
1.10 | Дослідження схильності до ризику за методикою Шуберта | Березень-Квітень | Здобувачі освіти I курсу | |||
1.11 | Діагностика психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективах: – Психологічний клімат класного колективу | Травень | Здобувачі освітиI-III курсів викладачі, майстри в/н | |||
2.Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок | ||||||
2.1 | Організація зустрічей з представниками служби у справах дітей на теми: -« Девіантна поведінка – її наслідки»; -« Вживання алкоголю та тютюнопаління в громадських місцях» | Жовтень лютий квітень | Педпрацівники здобувачі освіти I-III курсів | |||
2.2 | Організація зустрічей з медпрацівниками Бердичівської центральної міської лікарні, диспут на тему: « Спосіб життя викарбовується на репродуктивному здоров’ї» | Грудень травень | Педпрацівники здобувачі освіти I-III курсів | |||
2.3 | Організація зустрічей з Бердичівським відділом поліції по протидії кіберзлочинам на тему: « Психологічна маніпуляція людьми в Інтернет- просторі» | Жовтень | Педпрацівники, здобувачі освіти I-III курсів | |||
2.4 | Рейди щодо з’ясування зайнятості здобувачів освіти у позаурочний час та під час уроку | Раз на півріччя | Здобувачі освітиI-III курсів | |||
2.5 | Ведення психолого-педагогічного практикуму для педагогів і майстрів в/н: – «Виявлення суїцидальних тенденцій в освітньому просторі серед молоді»; – «Рання юність. Внутрішня позиція по відношенню до навчання»; – «Ознаки вживання наркотичних речовин»; – «Захист дітей від жорстокого поводження з боку батьків, однолітків» | Листопад квітень січень травень | Педколектив | |||
2.6 | Робота зі здобувачами освіти, в яких спостерігаються труднощі адаптації у ліцеї, під час заняття з елементами тренінгу «Я прийшов навчатись!» | Листопад-грудень | Здобувачі освіти I курсів | |||
2.7 | Надання соціально-педагогічної допомоги: – дітям-сиротам, та дітям позбавленим батьківського піклування; – напівсиротам; – здобувачам освіти з малозабезпечених сімей; – здобувачам освіти, батьки яких перебувають в зоні АТО (ООС); – здобувачами освіти з числа внутрішньо -переміщених осіб | Впродовж року | Здобувачі освіти I-III курсів | |||
2.8 | Робота із здобувачами освіти, які відносяться до групи ризику, схильними до правопорушень | Впродовж року | Здобувачі освітиI-III курсів | |||
2.9 | Складання прогнозів за результатами проведених досліджень та створення бази даних здобувачів освіти, схильних до тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотиків та розроблення плану заходів щодо профілактики | Березень | Практичний психолог, класні керівники | |||
2.10 | Виявлення здобувачів освіти , схильних до суїцидальної поведінки, планування заходів щодо профілактики даних проявів | Грудень Січень | Практичний психолог, класні керівники | |||
2.11 | Година соціального педагога «Основи безпеки життєдіяльності в умовах бойових дій» | Перший вівторок місяця | Здобувачі освіти | |||
2.12 | Заняття з профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді «Будуємо майбутнє разом» | Березень Квітень | Здобувачі освіти | |||
2.13 | Проведення заходів щодо профілактики та вирішення конфліктів під час освітнього процесу за допомогою технології «медіація» | Впродовж року | Здобувачі освіти, педпрацівники | |||
2.14 | Просвітницькі бесіди з батьками на тему «Попередження суїцидальної поведінки у підлітків» | В рамках проведення батьківських зборів | Батьки | |||
3. Навчальна діяльність | ||||||
3.1 | ||||||
4. Консультування | ||||||
4.1 | Індивідуальні консультації для: – здобувачів освіти сім’ї яких перебувають в складних життєвих обставинах; – батьків; – викладачів | Понеділок Середа П’ятниця | Здобувачі освіти, батьки, педпрацівники | |||
4.2 | Групове та індивідуальне консультування за результатами проведених діагностик | Четвер | Здобувачі освіти, батьки, педпрацівники | |||
4.3 | Індивідуальні консультування із дезадаптованими здобувачами освіти І курсу. | Впродовж року | Здобувачі освіти | |||
4.4 | Психологічне і соціально-педагогічне консультування постраждалих, переселених внутрішньо переміщених осіб, членів їх сімей і родичів загиблих в ході АТО(ООС). | Вівторок | Здобувачі освіти батьки родичі | |||
4.5 | Групові консультування та робота із здобувачами освіти, які проживають у гуртожитку | Перший понеділок місяця | Здобувачі освіти | |||
4.6 | Надання консультацій класним керівникам та батькам щодо роботи із здобувачами освіти, які перебувають на внутрішньоліцейному обліку, та підвищення рівня їх відповідальності | За запитом | Класні керівники, батьки | |||
4.7 | Групове консультування щодо запобігання проявів ксенофобії, расової та етнічної дискримінації серед молоді й батьківської громадськості | Впродовж року | Класні керівники, батьки, здобувачі освіти | |||
4.8 | Онлайн-консультування із здобувачами освіти та їх батьками, які під час військових дій виїхали за кордон. | Впродовж року | Здобувачі освіти, батьки | |||
4.9 | Проведення бесід з батьками здобувачів освіти, схильних до правопорушень | Впродовж року | Батьки | |||
5. Зв’язки з громадськістю | ||||||
5.1 | Організація зустрічей з представниками служби у справах дітей щодо застосування форм та методів організації роботи у вирішенні питань соціального захисту дітей | Впродовж року | Класні керівники, батьки, здобувачі освіти | |||
5.2 | Організація зустрічей з медпрацівниками Бердичівської центральної міської лікарні з метою профілактики інфекційних та вірусних захворювань | Жовтень – Листопад | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
5.3 | Організація зустрічей з Бердичівським відділом поліції по веденню роботи по запобіганню жорстокому поводженню, протидії торгівлі дітьми, організації роботи по запобіганню бездоглядності і правопорушень | Впродовж року | Класні керівники, здобувачі освіти | |||
5.4 | Організація зустрічей з Міжнародним благодійним фондом «Місія в Україну»; | Листопад | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
5.5 | Організація зустрічей з Бердичівською міжрайонною громадською організацією «Твій вибір» | Грудень | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
5.6 | Організація зустрічей з Всеукраїнською благодійною організацію АСЕТ | Лютий- Березень | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
5.7 | Співпраця з міською та районною службою у справах дітей щодо соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах | Впродовж року | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
5.8 | Співпраця з Бердичівською ЮП по ознайомленню з нормативно-правової базою з питань соціального захисту прав та інтересів дітей | Впродовж року | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
5.9 | Організація зустрічей з Бердичівським центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у сприянні доступу до підвищення рівня правової обізнаності громадян та наданні кваліфікованої юридичної допомоги | Впродовж року | Педпрацівники, здобувачі освіти | |||
6. Просвіта | ||||||
6.1 | Відеолекторій з елементами дискусій «Правда про наркотики» | Березень | Педпрацівники Здобувачі освіти I курсу | |||
6.2 | Відеолекторії з елементами дискусій з попередження торгівлі людьми: -«Станція призначення -Життя»; -«Небезпечна гра: не стань живим товаром» | Листопад Березень | Здобувачі освіти II-III курсів | |||
6.3 | Проведення відеолекторію на тему: «Що таке ВІЛ/СНІД?» | Листопад | Здобувачі освіти II-III курсів | |||
6.4 | Інформаційно-просвітницька бесіда на тему: «Інтернет -небезпека сьогодення!» | Грудень | Здобувачі освіти, педпрацівники | |||
6.5 | Круглий стіл на тему: «Безпечна міграція, торгівля людьми» | Лютий | Батьки, опікуни | |||
6.6 | Фотомарафон: «Позитив через об’єктив» | Листопад | Соціальний педагог, психолог, здобувачі освіти | |||
6.7 | Проведення лекцій, бесід, відео лекторіїв щодо профілактичної роботи із здобувачами освіти в рамках співпраці з: – Міжнародним благодійним фондом «Місія в Україну»; – Бердичівською міжрайонною громадською організацією «Твій вибір»; – Всеукраїнською благодійною організацію АСЕТ; – Районними службами в справах дітей | Відповідно плану роботи | Здобувачі освіти I-III курсів | |||
6.8 | Розробка пам’ятки батькам щодо запобігання насильству дітей в сім’ї «Діти -наше майбутнє!» | Січень | Батьки | |||
6.9 | Круглий стіл щодо протидії ксенофобії, расової та етнічної дискримінації із залученням представників громадськості | Лютий | Здобувачі освіти I-III курсів | |||
6.10 | Проведення бесід із здобувачами освіти щодо небезпечних квестів у соціальних мережах | Квітень | Здобувачі освіти і I-III курсу | |||
6.11 | Бесіди на теми: – «Як реагувати на прояви агресії у дітей?»; – «Правила спілкування з підлітками – коли дитина дорослішає» | В рамках проведення батьківських зборів | Батьки | |||
6.12 | Заняття з елементами тренінгу «Будь собі кращий іншому» | Січень | Здобувачі освіти I курсу, | |||
6.13 | Заняття з елементами тренінгу « Знаю свої права та виконую обов’язки» | Березень | Здобувачі освіти II курсу | |||
6.14 | Заняття з елементами тренінгу «Офіційне працевлаштування» | Лютий | Здобувачі освіти III курсу | |||
6.15 | Проведення соціально-рекламних кампаній: – «Цигарка – ворог твій»; – «ВІЛ/СНІД – стосується кожного»; – «Що я знаю про наркотики?»; – «Не стань живим товаром» | Жовтень січень -березень квітень-травень | Здобувачі освіти та викладачі ліцею | |||
6.16 | Проведення заняття-гри щодо прав дитини « Знаємо та реалізуємо свої права!» | Листопад | Здобувачі освіти I-III курсів | |||
6.17 | Інформаційно-просвітницькі бесіди із здобувачами освіти на теми: -«Як не потрапити в «пастку»» (на виконання концепції Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року) – «Права дитини в Україні»; – «Сім’я – джерело життя»; – Правовийпорадник «Ти маєш знати свої права»; – «Толерантність – бути чи не бути?» – «Особиста гідність- безпека життя» | Листопад Лютий березень квітень травень червень | Здобувачі освіти I-III курсів | |||
6.18 | Лекція з елементами тренінгу для батьків на тему: «Десять золотих правил виховання щасливих дітей» | В рамках проведення батьківських зборів | Батьки | |||
6.19 | Інформаційно-просвітницькі бесідиз педпрацівниками на теми: – «Суїцид – небезпека сьогодення»; – «АТО(ООС)- очима дітей»; – «Медіація як процес мирного вирішення конфліктів» | В рамках виступу на педагогічнійнараді | Педпрацівники | |||
7. Інше (організаційно-методична робота, соціально-захисна функції) | ||||||
7.1 | Підготовка до проведення спільної роботи з працівниками поліції, представниками служби у справах дітей, медичними спеціалістами, громадських організацій | Впродовж року | Соціальний педагог | |||
7.2 | Співпраця з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування щодо забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування щодо організації захисту житлових та майнових прав, наданні соціального житла та ін. | Впродовж року | Місцеві органи виконавчої влади та громадського самоврядування | |||
7.3 | Здійснення контролю за створенням належних умов проживання в гуртожитку дітей-сиріт та дітей, позбавленим батьківського піклування | Впродовж року | Соціальний педагог | |||
7.4 | Збір документів щодо захисту житлово-майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. | листопад | Здобувачі освіти вказаної категорії | |||
7.5 | Підготовка пакету документів для отримання одноразової допомоги по виповненню 18 років дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування | Жовтень-листопад | Здобувачі освіти вказаної категорії | |||
7.6 | Контроль у встановленні виплати аліментів дітям, позбавленим батьківського піклування | Листопад травень | Соціальний педагог | |||
7.7 | Контроль за харчуванням та матеріальним забезпеченням дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (на виконання Постанови КМУ № 226 від 5 квітня1994р. «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування») | Впродовж року | Соціальний педагог класні керівники | |||
7.8 | Забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування єдиним квитком | Вересень | Здобувачі освіти вказаної категорії | |||
7.9 | Відвідування батьків, опікунів за місцем роботи, вдома | Впродовж року | Батьки здобувачі освіти | |||
7.10 | Складання плану роботи на рік | Вересень | Соціальний педагог | |||
7.11 | Підготовка аналітичної довідки за 2024/2025 навчальний рік | Травень | Соціальний педагог | |||
7.12 | Накопичення, оновлення нормативно-правової документації щодо професійної діяльності соціального педагога | Впродовж року | Соціальний педагог | |||
7.13 | Огляд періодичної преси та спеціалізованих видань, самоосвіта | Методичний день | Соціальний педагог | |||
7.14 | Проведення обстеження житлово-побутових умов проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | Соціальний педагог, здобувачі освіти І-ІІІ курсів | ||||
7.15 | Складання актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, опис майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | Два рази на рік | Соціальний педагог, здобувачі освіти І-ІІІ курсів | |||
7.16 | Накопичування психодіагностичного інструментарію та створення його переліку | Впродовж року | Соціальний педагог | |||
7.17 | Систематичне ведення обліково- статистичної документації | Впродовж року | Соціальний педагог | |||
7.18 | Підготовка та участь у педрадах, батьківських зборах, засідання методичної комісії, печатаннях, інструктивно-методичних нарадах тощо | За планом навчального закладу | Соціальний педагог | |||
7.19 | Виготовлення та поширення соціальних буклетів, спрямованих на запобігання проявів ксенофобії, расової та етнічної дискримінації в Україні | Листопад | Соціальний педагог, практичний психолог | |||
7.20 | Робота з документами: написання листів, запитів, опрацювання нормативно –правової документації | Впродовж року | Соціальний педагог, заступник директора з ВР | |||
7.21 | Оновлення та розміщення на вебсайтах контакти безкоштовної кризової психологічної допомоги у період війни в країні | Впродовж року | Соціальний педагог | |||
Соціальний педагог Григорук Т.А.
План роботи практичного психолога на 2024/2025 навчальний рік
План роботи практичного психолога Бердичівського професійного будівельного ліцею ФЕДОРОВОЇ Наталії Анатоліївни
ІІІ. Змістова частина
№ з/п | Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи | Термін проведення | Цільова група/аудиторія | Відмітка про виконання |
Діагностика | ||||
1.1. | Вивчити контингент здобувачів освіти, скласти та поновити списки здобувачів освіти: – схильних до правопорушень; – дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; – напівсиріт; -дітей, що виховуються одним із батьків; -з багатодітних сімей; -малозабезпечених сімей; -дітей з внутрішньо переміщених сімей. | вересень, січень, квітень | здобувачі освіти І-ІІІ курсів | |
1.2. | Визначення типу темпераменту за методикою Г. Айзенка | вересень-жовтень | І курс | |
1.3. | Вивчення акцентуації характеру у підлітків за допомогою методики Леонгарда – Шмішека | жовтень | І курс | |
1.4. | Вивчення мотивів навчальної діяльності за методикою Б.Пашнєва | жовтень | І курс | |
1.5 | За шкалою самооцінки за методикою С.Спілберга | жовтень-листопад | І курс | |
1.6. | Вивчення рівня адаптованості першокурсників за методикою А. Фурмана №10 | жовтень | І курс | |
1.7. | Соціометричні дослідження за методикою Дж.Морено | жовтень | І курс | |
1.8. | Вивчення особистих рис за методикою особистісної діагностики Т.Лірі | жовтень-листопад | І курс | |
1.9. | Діагностика міжособистісних взаємин за методикою Т. Лірі | жовтень-листопад | здобувачі освіти | |
1.10. | Вивчення рівня агресії за методикою Басса-Дарки | листопад | І курс | |
1.11. | Вивчення обізнаності проблеми ВІЛ/СНІДу. Анкетування | листопад | І,ІІ курс | |
1.12. | Визначення професійної спрямованості особистості за методикою Д.Голланда | грудень | ІІІ курс | |
1.13. | Дослідження соціально-ситуативної тривоги за методикою Кондаша Терлецької Л.Г. | січень | Учасники освітнього процесу | |
1.14. | Дослідження рівня тривожності за методикою «Шкала тривожності» Тейлора | Січень | За запитом | |
1.15. | Індивідуальне психодіагностичне дослідження здобувачів освіти | протягом року | здобувачі освіти ( за запитом) | |
1.16. | Дослідження за опитувальником психотравмуючої події ( В.Г.Панок) | вересень | І курс | |
1.17. | Визначення самооцінки психічних станів за методикою Г.Айзенка | жовтень | здобувачі освіти І-ІІІ курсів (за запитом) | |
1.18. | Виявлення виснаження від стресу The Kessler Psychological Distress Scale (K10) | лютий | учасники освітнього процесу | |
1.19. | Вивчення мотивів навчальної діяльності за методикою М.І. Алексєєва | березень | здобувачі освіти | |
1.20. | Вивчення здобувачів освіти за допомогою методу спостереження | протягом року | здобувачі освіти І- ІІІ курсів | |
1.21. | Визначення самооцінки стійкості до стресу (Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти ; за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, Т. В. Зайчикової. – К. : Міленіум, 2004. – 264 с.) | жовтень | Педагогічні працівники | |
1.22. | Виявлення суїцидальних намірів (Н.Шавровська, О.Гончаренко, І. Мельникова) | протягом року | учасники освітнього процесу ( за потребою) | |
1.23. | Обробка результатів проведених методик, підготовка рекомендацій | після проведеного дослідження | практичний психолог Федорова Наталія Анатоліївна | |
Профілактика | ||||
2.1. | Круглий стіл «Разом проти темряви: поговоримо про цінності життя» | до дня запобігання суїциду 10.09. | здобувачі освіти | |
2.2. | Заняття з елементами тренінгу «Шлях до миру: будуємо гармонію разом» | до Міжнародного дня миру 21.09. | ІІ курс | |
2.3. | Година спілкування «Людина не товар» | до Дня протидії торгівлі людьми 18.10. | ІІ курс | |
2.4. | Заняття з елементами тренінгу «Життя без диму: профілактика тютюнопаління» | до Міжнародного дня відмови від паління 17.11. | учасники освітнього процесу | |
2.5. | Година спілкування «Життя без страху: поговоримо про домашнє насильство» | листопад | учасники освітнього процесу | |
2.6. | Заняття з елементами тренінгу «Як уникнути вербування?» | січень | ІІІ курс | |
2.7. | Практичне заняття «Проблеми та виклики у сексуальному житті підлітків» | березень | ІІ курс | |
2.8. | Година психолога «Техніки релаксації та стратегії боротьби з безсонням» | до Міжнародного дня сну 17.03. | учасники освітнього процесу | |
2.9. | Година спілкування «Міфи та реальність про куріння» | до Всесвітнього дня боротьби з тютюнопалінням 31.05. | ІІІ курс | |
2.10. | Година спілкування «Азартні ігри – це небезпечна гра: чому варто бути обережним» | протягом року | учасники освітнього процесу | |
2.11. | Заняття з програми профілактики вживання психоактивних речовин «Свідомий вибір» http://surl.li/xvclhi | протягом року | здобувачі освіти | |
2.12. | Цикл лекцій для батьків: «Як батьки можуть запобігти зловживанню алкоголем та наркотиками серед підлітків» http://surl.li/xvrhvc «Як батькам говорити про вплив алкоголю з дітьми різного віку» http://surl.li/nvlwbl «Обмеження на відеоігри» http://surl.li/wgnpat | вересень | батьки | |
Корекція | ||||
3.1. | Корекція поведінки дітей, які перебувають на обліку ЮП (В.Ф. Моргун) http://surl.li/srvaot | протягом року | здобувачі освіти І курсу | |
3.2. | Корекційно – розвивальне заняття на тему: «Життєва компетентність особистості», Вареник С.В. http://surl.li/nwgnmn | вересень | І курс | |
3.3. | Корекційно-розвивальне заняття по зниженню тривожності http://surl.li/xliiot | листопад | здобувачі освіти | |
3.4. | Корекційно-розвивальне заняття «Долаємо стрес разом». Колесник А.І. http://surl.li/nnxceu | жовтень | ВПО, підлітки | |
3.5. | Заняття з елементами тренінгу «Емоція та почуття страху» | Лютий | здобувачі освіти | |
3.6. | Заняття корекційно -розвивальне «Повір у себе» Флярковська О.В. http://surl.li/vbxdqw | вересень | здобувачі освіти | |
3.7. | Корекційно – розвивальне заняття « Магія добрих справ. Практики благодійності в повсякденному житті» | До дня благодійності 05.09 | Учасники освітнього процесу | |
Навчальна діяльність | ||||
4.1. | ——————————————– | ———- | ———– | ——– |
Консультування | ||||
5.1. | Індивідуальні консультації | протягом року за запитом | учасники освітнього процесу | |
5.2. | Групові консультації | протягом року за запитом | учасники освітнього процесу | |
5.3. | Онлайн консультування | протягом року за запитом | учасники освітнього процесу | |
5.4. | Індивідуальні та групові консультації з вимушеними переселенцями, з дітьми-сиротами, та дітьми позбавленими батьківського піклування | протягом року за запитом | здобувачі освіти, батьки | |
5.5. | Консультування ВПО | протягом року за запитом | внутрішньо-переміщені особи | |
5.6. | Індивідуальні консультування для родин із сімей захисників/ захисниць України | протягом року за запитом | учасники освітнього процесу | |
5.7. | Індивідуальні консультування здобувачів освіти з особливими освітніми потребами та їх батьків (осіб, які замінюють). | протягом року за запитом | Здобувачі освіти, батьки | |
Просвіта | ||||
6.1 | Година спілкування «Фізична активність та психологічне здоров’я» | до дня фізичної культури і спорту України 14.09. (друга субота вересня) | учасники освітнього процесу | |
6.2. | Заняття з елементами тренінгу «Шлях до миру: будуємо гармонію разом» | до Дня миру 21.09. | І курс | |
6.3. | Година спілкування «Цінність і досвід старшого покоління» | до Міжнародного дня людей похилого віку 01.10. | І курс | |
6.4 | Година психолога «Сила усмішки» | до Всесвітнього дня усмішки 06.10. | учасники освітнього процесу | |
6.5. | Семінар з елементами тренінгу : «Ментальне здоров’я: як подбати про себе» | жовтень | Педагогічні працівники | |
6.6. | Круглий стіл «Молодість: можливості, виклики, мрії» | листопад | лідери самоврядування | |
6.7. | Година спілкування: «Гідність та Свобода – внутрішні ресурси для великих змін» | до Дня Гідності та Свободи 21.11. | ІІ курс | |
6.8. | Година психолога «Розуміння ВІЛ/СНІД: інформація, емпатія, дії» | до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом 01.12. | І курс | |
6.9. | Година спілкування «Рівні можливості: розуміння і підтримка» | до Міжнародного дня людей з інвалідністю 03.12. | учасники освітнього процесу | |
6.10. | Цикл лекцій «Життя в умовах воєнного стану»: Що потрібно знати про тривогу?10 кроків, які допоможуть розвинути стресостійкістьМентальне або психічне здоров’я: що потрібно знати і на що звернути увагу, аби бути в нормі.Жити, а не страждати: що є нормальним, навіть, в умовах війни?Як приборкати «внутрішнього критика»?«Я роблю недостатньо»: як перестати «гризти» себе.Панічна атака: як швидко опанувати себе і прийти до тямиЧому нам буває складно довіряти людям?Чому важливий сон і як його покращити?Нічого не хочу: де шукати причину?Як пережити кризу і не збожеволіти?«Я відчуваю постійну втому»: як вберегти власний ресурс?Хочу рухатися вперед, «але»… Які бувають перешкоди на шляху до самореалізації?Як звільнитися від внутрішнього гніву?Коли людина в стресі: як підтримати та вислухати? | вересень жовтень листопад грудень січень вересень жовтень листопад грудень січень лютий березень | здобувачі освіти І- ІІІ курсів | |
6.11. | Круглий стіл «Волонтерські ідеї» | до Міжнародного дня волонтера 05.12. | учасники освітнього процесу | |
6.12. | Творчий проєкт «Моя роль у захисті прав людини» | до Всесвітнього дня прав людини | І курс | |
6.13. | Година психолога «Чайний ритуал: спілкування, релаксація, культура» | до Міжнародного дня чаю 15.12. | лідери самоврядування | |
6.14. | Година спілкування «Практики вдячності і подяки. Сила слова» | до Всесвітнього дня «Спасибі» 11.01. | педагогічні працівники | |
6.15. | Година спілкування «Емоційний зв’язок і підтримка в обіймах» | до Міжнародного дня обіймів 21.01. | учасники освітнього процесу | |
6.16. | Година спілкування «Техніки стрес-менеджменту» | до Міжнародного дня освіти 24.01. | учасники освітнього процесу | |
6.17. | Година психолога «Мотивуємо себе до навчання» | до Міжнародного дня освіти 24.01. | здобувачі освіти | |
6.18. | Вікторина «Всі все знають в інтернеті» | до Всесвітнього дня безпечного інтернету 06.02. | І курс | |
6.19. | Година спілкування «Любов до себе і до інших» | до Дня святого Валентина 14.02. | ІІ курс | |
6.20 | Круглий стіл «Щастя в кожному з нас» | до Міжнародного дня щастя 20.03. | ІІІ курс | |
6.22. | Година спілкування «Здоров’я – мудрих гонорар» | до Всесвітнього дня здоров’я 07.04. | учасники освітнього процесу | |
6.23. | Заняття до Всеукраїнського дня психолога «Твій внутрішній стан: знайомство з психологією» | квітень | учасники освітнього процесу | |
6.24. | Година спілкування «Слухай своє серце: емоційний інтелект для підлітків» | до Всесвітнього дня психолога 23.04. | І курс | |
6.25. | Година спілкування «Психологічний клімат сім’ї та його вплив на свідомість підлітка» | до Міжнародного дня сім’ї 15.05. | батьки | |
6.26. | Година психолога « Емоції та пам’ять: як війна вплинула на нас» | До річниці початку повномаштабного вторгнення 24.02. | Учасники освітнього процесу | |
6.26. | Година спілкування з психологом «Як сказати «НІ» і не відчувати провину» | травень | учасники освітнього процесу | |
6.27. | Доповіді на засіданнях методичних комісій та виступи на педагогічних радах: 1. Психологічні аспекти адаптації першокурсників. 2. Профілактика емоційного вигорання серед педагогів. 3. Створення позитивного психологічного клімату в навчальному колективі. 4. Розвиток емоційного інтелекту у здобувачів освіти. 5. Психологічні особливості роботи з підлітками з девіантною поведінкою. 6. Психологічний супровід професійної підготовки. 7. Вплив сімейного середовища на навчальну мотивацію учнів. 8. Психологічна підтримка здобувачів освіти під час підготовки до екзаменів та НМТ. 9. Роль психологічного супроводу у профілактиці конфліктів у ліцеї. 10. Проблеми особистісного розвитку та самореалізації здобувачів освіти. | протягом року | Педагогічні працівники | |
6.28. | Профорієнтаційні заняття на базі Центру професійної кар’єри: Самопізнання та професійне самовизначення | вересень | здобувачі освіти ІІІ курсу | |
Освітні маршрути та кар’єрні можливості | жовтень | |||
Ринок вакансій: глобальний та прихований | листопад | |||
Розвиток сучасних професій в Україні | грудень | |||
Соціальні навички та професійна етика | січень | |||
Складання резюме: основні правила та помилки | лютий | |||
Співбесіда: самопрезентація, помилки і найпоширеніші запитання | березень | |||
Техніки самоконтролю – кроки до успішного працевлаштування | квітень | |||
Офіційне працевлаштування | травень | |||
Інше (організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю) | ||||
7.1. | Підготовка до проведення занять, досліджень, консультацій | згідно плану | практичний психолог Федорова Н.А | |
7.2. | Підготовка до виступів на семінарах для педагогів, батьківських зборах, засіданнях методичних комісій, педагогічних радах та педагогічних читаннях | згідно плану | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.3. | Робота в бібліотеці, в Інтернет-мережі, самопідготовка | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А | |
7.4. | Консультації в НМК психологічної служби системи освіти, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, навчально-методичному кабінеті ПТО у Житомирській області | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.5. | Участь в обласній методичній секції працівників психологічної служби ЗП(ПТ)О у Житомирській області | вересень березень | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.6. | Аналіз виконання плану роботи, підготовка аналітичної довідки про діяльність психологічної служби | травень | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.7. | Складання плану роботи на рік | серпень-вересень | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.8. | Заповнення індивідуальних карток здобувачів освіти | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.9. | Заповнення журналу практичного психолога | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.10. | Заповнення протоколів індивідуальної психологічної діагностики, індивідуальної психологічної консультації, групової психологічної діагностики | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.11. | Участь у засіданнях комітету профілактики правопорушень | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.12. | Підготовка корисної та цікавої інформації для учасників освітнього процесу на сайті закладу освіти, фейсбук | протягом року | практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.13. | Підготовка інформаційних буклетів та розміщення їх на стенді | протягом року | Практичний психолог Федорова Н.А. | |
7.14. | Відвідування уроків педагогічних працівників з метою здійснення психологічного аналізу уроку (за запитом адміністрації). | січень | педагогічні працівники | |
7.15 | Участь у роботі засідання атестаційної комісії закладу освіти | березень | Педагогічні працівники |
Практичний психолог Федорова Н.А.
Буклети та пам’ятки
Інструментарій соціального педагога
Всеукраїнська програма ментального здоров‘я за ініціативою Олени Зеленської «Ти як?»
15.11.2024
Міжнародний день толерантності
Напередодні Міжнародного Дня толерантності у Бердичівському професійному будівельному ліцеї психологічною службою закладу освіти були проведені заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти на тему “Толерантність та милосердя – перший крок до людяності”. Метою цього заходу було сприяння усвідомлення підлітками рівності усіх людей, принципами рівності та недискримінації, які закріплені в міжнародному та національному законодавстві, згідно з якими всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/555-1024x467.jpg)
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/444-1024x768.jpg)
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/333-1024x768.jpg)
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/222-1024x1024.jpg)
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/111.jpg)
22.09.2024
Міжнародний день миру
Міжнародний день миру є символом надії та співчуття для мільйонів людей у всьому світі, які прагнуть завершення збройних конфліктів та побудови світу без війн та страждань. Тому, до Міжнародного дня миру психологічною службою Бердичівського професійного будівельного ліцею було проведено заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти “Шлях до миру: будуємо гармонію разом.” Метою заняття було розширити знання підлітків про важливість миру на землі, формувати активну життєву позицію, надати розуміння того, що майбутнє світу залежить від справ і думок людини. VID_20240918_142608_289.mp4
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/телефони_Page1.jpg)
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/телефони_Page2.jpg)
![](https://bpbl.zt.ua/wp-content/uploads/2024/11/телефони_Page3.jpg)
*Лист ІМЗО від 08.08.2024 №21/08-1233 “Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»”